Sunday, January 29, 2006

plastic fantastic, del 1

Jag gillar plast. I synnerhet sådan plast som ser lite billig och skör och 60-talsaktigt solblekt ut. Jag har förstått att det här är en passion som många inte förstår och som nästan ingen delar. Så därför har jag sammanställt min tio-i-topp lista över plast som man blir glad av. Här kommer placeringarna 10-6.


10:e plats - Innocent smoothieflaska från England, komplett med gloria och allt.

9:e plats - Blommig vinyldoftande uppblåsbar fisk, snodd på en inredningsmässa i Stockholm.

8:e plats - Halvgenomskinlig, turkos korg för tvättmedel och annat. Tillverkad i Asien, köpt på Sparhallen i Mariehamn för 1 euro.

7:e plats - Väska med flower-power Bambimotiv och fint rosa foder. Köpt i London.

6:e plats - Mangaflicka med attityd.

1 kommentarer:

Anonymous said...

Känns fånigt att skriva kommentarer när jag inte vet om de blir lästa längre.... Måste bara säga att jag drack två innocentjuicer i England. Så fantastisk flasktext! :) Hade velat spara men hade jobbig packning (det var på flygfältet). På tal om flygfält så var det lite skrämmande att se alla beväpnade poliser på rullbandet i Manchester där jag var för en dryg vecka sen. Huuuu!