Friday, January 13, 2006

interlude

Jag har så tråkigt och är så omotiverad att jag för ett tag allvarligt funderade över om det kanske skulle gå att göra min jobbsituation roligare och mer stimulerande genom att ställa om spell-checken på datorn till skoltsamiska. Så ni hör att det är ganska illa. Jag vet förresten inte hur många språk som verkligen, actually finns installerade på min dator, eller om de bara hänger med där i listan som teasers? Besvikelse, om det är så att den inte finns! Men sedan ångrade jag mig nästan, för även om jag skulle lyckas svänga ihop ett rättstavat ord på något exotiskt språk så skulle jag ju ändå inte veta vad det är för ord jag just lärt mig, så den personliga nyttan är ganska låg. Jag vet inte heller om det kan anses vara en så särdeles betydelsefull kulturell gärning eller ens något vidare statement för något. Förutom att det ju då är en viss antydning om den tristess som råder.

Igår hände inget särskilt alls utom att jag tittade på första avsnittet av Veronica Mars. Introtexterna såg väldigt lovande ut och jag blev så glad, men sen var den lite så där tveksam. Den kan bli okej nog bara den kommer igång ordentligt, men det var inte love at first sight. Och nu i morse såg jag på aftonbladet att det första avsnittet nu tydligen sänts i Sverige? Konstigt. Det är femton år sedan jag flyttade ifrån sveriges television, men min interna klocka är fortfarande efter alla dessa år synkad med deras utsändningar...?

1 kommentarer:

Anonymous said...

första avsnittet av v.mars gick igårkväll på svt2, inte heller helt övertygad faktiskt. Men jag förstår inte riktigt var du såg du ditt avsnitt, finska tvn, visade de båda samma program samma dag, weird???