Wednesday, January 11, 2006

introducing the new & improved me

Jag har reformerat mig och ska nu bli en sportig och muskulös person. Haha! Nä, riktigt sant. Eftersom den nya jag också känner en djup motvilja mot all slags sport, så är tanken nu att jag måste jumppa famför tv:n för att jag alls ska umgås med mina dvd-boxar timtals varje kväll. Straffet är liksom inbyggt i själva aktiviteten - lutheranskt så det förslår! Själva träningen går väl sådär: jag har upptäckt en okänd muskel i vänster skinka som är oväntat duktig, men armhävningar kommer nog aldrig att bli min grej. Tv-tittandet går ännu sämre, det blir lätt något stressande och fladdrigt och jag kan se tre avsnitt på raken utan att minnas just något alls av vad som hänt.

Jag har ännu ett par, tre O.C.-avsnitt kvar och hela första säsongen av Charmed att jumppa mig igenom, sedan får vi se. Hade också tänkt skaffa mig 3:e säsongen av Six feet under, men jag brukar ändå vara ett psykiskt vrak efter att ha sett fler än två avsnitt i rad av den serien, så om jag dessutom anstränger mig fysiskt kan det hända att jag alldeles kollapsar och det är ju lite dåligt. För klen för tv? Hur förklarar man det på akuten?

0 kommentarer: