Friday, November 25, 2005

the teaches of Peaches

...vad ni än gör, akta er noga för avfärgning hemma om ni inte har en undertryckt inre clown i er!

Lillajulfest från jobbet i kväll, så jag tänkte jag skulle göra något åt mitt utväxta rödfärgade hår (som enligt all logik borde ha varit mörkbrunt, för det var vad som utlovades på förpackningen, men det är en annan historia). Så för att få tillbaka något som skulle likna min egen naturligt mörkblonda hårfärg så testade jag avfärgning. Vilket resulterade i ett glatt aprikosfärgat hår med alldeles underbart konstgjord ljusgul nyans på rötterna! Tänk Cyndi Lauper på True Colorsskivan så vet ni ungefär var vi rör oss. Det var definitivt inget hår att gå på julfest i utan mer vapphår (eller möjligtvis påsk-) - till och med katten såg road ut. Som tur var så hade jag även en förpackning brun färg hemma, så efter sammanlagt tre timmar så såg jag förhållandevis normal ut igen. Det är tröttsamt att vara fin. I kväll ska jag djärvt kasta mig över min splitternya, mycket högteknologiska locktång med vippor och spiraler och klämmor hit och dit och innan jag är färdig med den kan det nog bra hända att jag skulle vara glad åt att ha lite gult hår...

2 kommentarer:

linda said...

Hihi. Finns det bilder? Det är verkligen inte lätt att vara fin. Tur att du hade färg hemma...

maria said...

Det finns bilder, men de lämpar sig inte för bloggen...