Thursday, November 10, 2005

Stella och jag

Jag vet inte hur det är i andra städer, men här är det bara småbarnsmammor som kommer att gå klädda i Stellakläder. Det är bara sådana som inte jobbar som har möjlighet att infinna sig på HM när de öppnar kl tio och parkera barnvagnen strategiskt framför klädställningarna så att ingen annan ska komma åt medan de själva roffar åt sig famnen full. Så när jag väl dök upp vid lunchtid var nästan allt slut?!

Men Stella, den gröna klänningen? What's the deal? Eller, jag förstår att tanken nog är att man ska känna sig som ett skogsrå i den och det funkar säkert bra på Kate Moss, men det funkade inte alls för mig. Jag kände mig inte det minsta som en älva, och det var inte för att jag inte skulle ha försökt, jag vill jättegärna, men hur jag än vände och vred på mig så var det mer som om jag skulle ha haft min farmors för stora nattlinne på mig.

Så det blev en kavaj. Som impulsköp, för att de mammalediga inte har behov av några sådana och de fanns kvar. Jag kanske hamnar att returnera den ännu. Jag hade ju så mycket hellre velat vara en älva...

1 kommentarer:

linda said...

Tänk på oss som bor på f*ing åland då? Vi har ju inte någon som helst chans att få se hur kläderna ser ut ens...suck.