Sunday, November 13, 2005

misfit?

Ibland, som när jag sitter och leker Queen of the damned helt själv med tuperat hår och sotiga ögon och alla andra har något varmt och praktiskt höghalsat på sig och ser ut som de är på väg på tur i de norska fjällen - fast det är Halloween - så funderar jag om det är ett på symtom på något... Och i så fall på vad? Hur kan man inte tycka om tiaror, tyll, fjäderboor och obskyra paljettplagg? Jag som blir glad bara av att se en fjäderboa!?

På mitt födelsedagskalas i lördags försökte jag medvetet begränsa den trashiga glamstilen till ett absolut minimum och hade söt rosa femtiotalskjol från illum i Köpenhamn och princesstiara, lite så där Audrey Hepburn - och ändå fick jag frågan om jag själv hade "pysslat" min kjol för att den såg ut som en påskkjol... Och eftersom jag ändå känner mina gäster så hade jag medvetet valt bort både min coola Summer i O.C.-topp och min dramatiskt lungsjuka Nicole Kidman i Moulin Rouge-topp och allt annat potentiellt "konstigt"... jag hade verkligen ansträngt mig för att se så okontroversiell ut som det bara gick? Boring.

Annars gick kalaset bra och idag var vi och såg Elizabethtown på bio och sen ut och åt på Amarillo med syster och systerpojkvän. Det var gott, men lite mycket frityr och majonnäs. Mätt nu. Gurgel. Nu ska jag göra nån slags mysko frozen strawberry margaritas åt oss och så ska jag dricka den iförd en bloody tyll-spets-paljett-glitter-overkill-topp. Stillsam söndagsglam i ren protest... So there!


'cause that's the kind of girl I am...

0 kommentarer: