Friday, November 18, 2005

bara en sak till...

När kan vi få slippa höra James Blunts banalt sentimentala You're beautiful på alla radiokanaler och i alla affärer och på bio före filmen och precis hela tiden? Snälla, bara vara mig till lags, säg att det är snart? (Och ungefär i de här trakterna brukar N titta förebrående på mig och säga att "du avskyr ju allt romantiskt", varpå jag svarar att det gör jag inte alls, det måste bara göras på rätt sätt. Det här är inte rätt sätt. Det här är inte ens närapå rätt, det här är bara förskräckligt. Och det allra värsta är att fast de slutar spela den på radion så kommer den att misshandlas av Sverigebåtstrubadurer i decennier framöver. För alla andra är romantiska och fina och tycker det är så bra. Jaja, men alla andra tyckte om the final countdown också, så de har inte så mycket case, tycker jag.

1 kommentarer:

Anonymous said...

Nasalt och med vibrato, puhleez! Jo, snälla ni som gör a-listorna, lite variation tack. Annars hamnar morgonradion i karantän.