Tuesday, November 01, 2005

festen som inte blev av

I natt drömde jag att jag fick en så himla bra idé: jag skulle ordna en jättestor fest för mig själv för att fira att jag blivit klar. Det skulle vara glitter och glam och jag skulle bjuda alla som jag kände och alla som någonsin hjälpt mig med något eller som på något sätt varit snälla. Eller som jag tyckt varit söta. Alldeles i synnerhet skulle jag bjuda dem. Det skulle bli århundradets party! Och sen vaknade jag och var upprymd ända tills jag insåg att det snart är fyra år sedan jag slutade studera. Det börjar vara lite sent påkommet att fira det nu och alla de där tilltänkta gästerna kan antingen vara svåra att få tag på eller också är det sannolikt att de glömt mig vid det här laget.

Lite ledsamt, det skulle ha kunnat bli en så bra fest.

0 kommentarer: