Friday, November 25, 2005

shoppingproblematik

... en sak jag undrat över är att om man ofta brukar köpa puder av ett visst märke - skulle de inte då kunna låta bli att byta ut namnen på nyanserna hela tiden? Jag menar, puder känns ju inte som en sak som är lika trendkänsligt som t.ex. läppstift eller ögonskuggor, utan puder är puder och ska ändå inte synas, typ. Eller är det jag som bara inte fattar...? Jag tycker det är jobbigt att behöva prova och fundera och välja om jag råkar ha bråttom och vill kunna ta det jag är van vid att funkar.

För är t.ex. en nyans 02 med nytt namn samma som den gamla 02:an som hette nåt helt annat? Och vad är då vitsen? Att man ska bli glad och uppiggad över att ha fått nåt nytt att välja bland och därför mer shoppingbenägen, eller att man i förvirringen ska köpa nåt som man inte alls passar i och sen inte kan använda? För om det är så att man infört helt nya nyanser vid sidan av de gamla så är det ju bara att ge nytt namn OCH nytt nummer, för det är ju ingen större risk att siffrorna plötsligt ska ta slut?

0 kommentarer: