Wednesday, November 02, 2005

såg ni, såg ni, såg ni???

Tv visade just världens ljuvligaste program om vildhamstrar som bor på ett fält invid en tysk motorväg: Hamsterns år.
Hamsterns år består av att man största delen av året sitter och trycker i sin håla under jorden med sina förråd och sen några fina sommarmånader om året så får man vara uppe på åkern och äta men då måste man å andra sidan akta sig för illrarna!
Stooora halvkiloshamstrar, fläckiga i många olika färger! Jättefina!

Jag har egentligen bara känt en hamster i mitt liv. Den bodde hemma hos mig i några dagar innan den flyttade till sina riktiga ägare och jag ville inte alls släppa den ifrån mig för jag hann bli så förtjust i den på den korta tiden. Men den fick ett jättebra hem och sen fick jag en katt istället så att jag inte skulle vara ledsen.

Nu finns inte Juni mera. Det är mycket sorgligt.

0 kommentarer: