Saturday, March 15, 2008

and then the great outdoors strikes back on whiney indoor kind of girl

Nej, alltså, det passar hemskt dåligt att komma dragandes med -1 till -4 och light snow i minst en veckas tid framåt. Jag planterade pärlhyacinter och krokus i förrgår! Och mina försummade klichétulpaner från Amsterdam ligger som bäst i blöt i en väldigt oaptitlig sörja på diskbänken (för att jag är en lousy gardener som glömde bort att plantera dem i höstas, då jag istället var fullt upptagen med att sitta inomhus och kura och äta godis framför tv-serier). Blötlagda tulpanknölar är extremt oestetiska. Så här kan jag inte ha det över hela påskhelgen: allt kommer att ruttna och Kissen kommer att med stor förtjusning dricka upp allt slime som bildas och det blir allmänt snuskigt och otrevligt.

Som ytterligare ett naturrelaterat glädjeämne kan jag ju meddela att vi nu har freakin' MYROR också! De kommer insläntrande från under golvlisten i vardagsrummet. När man sitter i soffan händer det att deras promenadstråk går rakt över en. Igår låg Milla och halvslumrade på ryggstödet bakom mig då hon plötsligt dök ner i mitt hår och rumsterade runt lite innan hon hittade något att knastra i sig. Och trots att jag uppskattar den otroligt söta gesten, vill jag helst inte ha några extra insekter vare sig på mej eller runt omkring mej så nu har jag raidat allt och alla och själva burken står där som en varning bredvid golvlisten: vi konstruerar fast flamethrowers om vi måste, men håller ni er bara inne hos grannens istället är det lugnt.

Peace!

1 kommentarer:

linda said...

Usch, ja, vi hade ju hur mycket myror som helst ett tag i studentbyn. Det var äckligt. Vänta bara, om ett tag bygger de bo i dina blommkrukor!