Tuesday, March 11, 2008

Albert

För alla er stackare som liksom mig bor där ljuset och sveriges tv inte naturligt når har jag bara ett råd: skaffa kabel-tv omgående. Vi gjorde det i höstas och för 9 euro i månaden bänkar vi oss smått religiöst varje måndagskväll kl. 21 och titta på dessa två herrar:



Och särskilt då Albert! Jag vill också att Albert ska komma och sova så där sött i mitt gästrum...

Albert - jag låser in kattskrället och köper hem nåt gott och så får dina hussar måla om hela mitt hem i orange om det behövs och gjuta av varandra i gips, I don't care. Huvudsaken är att du kommer! Har du alla nödvändiga shots och chip i örat?

En intervju med Alberts husse, Simon Davies, kan man läsa här.

2 kommentarer:

Anonymous said...

Jag förmodar att Albert flänger av och an mellan Sverige och England, så man tycker han skulle vara prepared för en resa till Finland också. Vet du förresten att hussarna har en affär i Stockholm? Dessvärre missade jag den. Jag har ju haft trean länge så jag har sett Albert&co i åratal. Det här är deras andra "serie".

maria said...

Jo, jag har stått och kikat in genom fönstret (brukar bo på hotell vid Odenplan och den är där nära) men inte varit in, känns ganska exklusiv. Har nog också sett Albert så där lite sporadiskt nu och då, men själva kulten har brutit ut nu först när jag ser honom regelbundet, måndag = Albertkväll. Men du har alldeles rätt, han är säkert good to go.