Sunday, March 16, 2008

Fashion

Vad är det för fel på den här stan? Varför får vi inga roliga utställningar hit längre, varför känns det som om Salo av alla ställen är where it's at? Om ni har möjlighet så gå och titta på fotoutställningen Fashion på Salon Taidemuseo (med fotograferna Bruce Gilden, Martin Parr och Alec Soth). Jättefina lokaler, coola foton och billigt inträde, 3 euro för vuxna, 2 euro med S-bonuskort och 1 euro för studerande. Och låt er inte skrämmas av temat, man behöver verkligen inte vara någon fashionista extraordinaire för att se den, modetemat är minst sagt fritt tolkat.


Pyttelitten bild på glittersandaler


Och efter moget övervägande kom jag fram till att detta nog kommer att bli min look inför sommaren 2008.

Plymturbanen - känd för att gå bra med det mesta!

4 kommentarer:

Syster Sara said...

Hi hi! Salo - the place where it's at! Jag bodde där ett år och busstationen i Salo måste va nåt av det sunkigaste ever...

maria said...

Jo, Salo är en lite konstigt stad, det lilla jag har sett av den, men någon driftig typ måste jobba på deras konstmuseum. Här i Åbo har vi inte haft en utställning av någon ens tillnärmelsevis känd sedan ca år 2000, det enda som bjuds är lokala förmågors suddiga videoinstallationer av när de står och guppar av och an i ett hörn...

Anonymous said...

Nå nå, konstmuseet hade Alphonse Mucha år 2006, han är väl känd? Jag lyckades visserligen bara besöka den utställningen under vernissagen så jag såg inte så mycket av själva konstverken bland all åbosocietet. Wäinö Aaltonens hade sin Pop-utställning 2003 med massor av kändisar...
Men jag håller med i sak, Salo har mycket intressantare konstutställningar. Och ett fint museum!

Anonymous said...

Ja, visst överdrev jag, det största problemet kan bra vara att jag är för dåligt insatt i vad som händer och att det mesta går mig förbi. Jag tycker bara att WAM var ganska roligt under några år där kring slutet av -90 talet framåt, men att det inte riktigt har varit så inspirerande på sista tiden. Och nu när jag flyttat bort vet jag ingenting...
Salo har dessutom ett varmt museum, man behöver inte frysa hela tiden :)