Saturday, March 08, 2008

liten genompräktig shoppingblogg

Nej! Nu är det kris på gång, blogger vill inte släppa in mig så att jag får glädja världen och mina medmänniskor genom att dela med mig av dagens shoppingextravaganza. Skandal...

Eftersom det fortsättningsvis bara snöar så att kaninmorötterna jag satte ut knappt ens syns längre kände jag ett desperat behov av lite nya sommarkläder. Formeln för detta fenomen lyder: ju kallare och högre snödjup, desto intensivare craving för konstiga sommarplagg. Barndomens -30 graders vintrar innebär stark dragning till bikini och frottéshorts, såna här moderna mesiga kring noll-vintrar nöjer jag mej med vårjacka med trekvartsärm i det snöblandade regnet.

Var så gott som ensamma på stan och jag lyckades komma över en vit och rödprickig liten femtiotalsinspirerad sommarblus med fina knappar, ett spräckligt tantarmband och någon slags konstig grön scarf-fundering (sedan när använder jag sånt?) samt ett no-brand och mycket förmånligt moppset (eftersom N. till sin stora sorg moppat sönder det skurämbar vi ärvt efter systern, och vi behöver nu en värdig efterträdare till detta föremål som i besvikelsen över dess plötsliga frånfälle hastigt utsågs till ”Världens Bästa Skurhink Riktigt På Sant!”).

Bisarr och totalt otippad shopping om något, men jag skyller på någon form av weird och lite scary kosmisk obalans som eventuellt kan bero på internationella kvinnodagen: för att man inte ska bli alltför kaxig och jämlik haglar desperate housewife-tillbehören över en så fort man vågar sig ut genom dörren och påminner en om hur glamorös och eftertraktansvärd tillvaron var på femtiotalet när man fick moppa dagligen iförd små prickblusar och rosa papiljotter.

0 kommentarer: