Tuesday, March 11, 2008

postfeministisk slöjdskola

Om man bor med en man och har något projekt av småslöjdskaraktär som man entusiastiskt gett sig i kast med men nu inte kan förmå sig till att slutföra så finns det två saker man kan säga: antingen "int' behöver väl den här slipas, visst kan jag bara måla direkt?" eller så "vad ska man riktigt ha för spikar till den här?" (Facit: det ska alltid slipas, man får aldrig ha spikar det ska alltid alltid vara skruvar).

- du vet den där skohyllan?
- Mmm?
- Vad sku man riktigt borda ha för spikar till den?
- Ja, alltså den där skohyllan var ditt projekt, den blandar jag mej inte i.
- Mitt projekt?! Var den mitt projekt? Jag trodde den var vååårt, gemensamma projekt!
- Nej, det var ditt.
-Int' väl?

I går grundmålade N. några bräder till vår skohylla. Sen borde någon slipa bort allt damm och skogsrosk och gratistidningsfladder på själva hyllplanen som härstammar från när yours truly var ute och målade i höststorm. Och så måla hela eländet ännu en gång. Ikväll eller imorgon kanske vi hinner spika ihop den (nej, förlåt...). Sen har jag alla förutsättningar för att bli en real girl som intresserar sig för skooor och, eh, nagellack.

0 kommentarer: