Wednesday, January 30, 2008

Posh mot solande

Jaha? Är Victoria Beckham verkligen det naturliga förstahandsvalet när det gäller att välja modell för en kampanj mot hudcancer? Finns det överhuvudtaget någon kändis som i dagens läge alltid ser lika vaxartat solbränd ut som just hon, oavsett vilken årstid det är och oavsett om hon befinner sig i London eller Kalifornien? Och nej, jag bryr mej inte hur hon fixar sin solbränna, nån som verkar så maniskt angelägen om att vara överdrivet brun precis hela tiden känns inte som rätt person för att få andra att sola försiktigt. Känns hon inte annars också som en av de mest uttjatade kändisar som finns? Jag vill inte vara elak men jag hade ärligt talat inte trott att hon skulle sälja så bra. Vem köper överhuvudtaget t-shirts med henne på? Hur ser målgruppen ut? Bleka ungkarlar med ölmage, magväska och hawaiishorts som glatt sitter och häver öl på chartersemestern tills de skuldmedevetet kikar ner på magen och Posh och tänker" nu jävlar är det dags för solskydd"?

Ja, i såna fall är det ju bra. Fast jag vet inte om de i allmänhet shoppar Marc Jacobs.

Eller det kanske de gör, jag är så fördomsfull.

***

Eller är det omvänd psykologi? Man ska se henne, tänka "jamen, så där (= brun och smal) vill jag ju verkligen inte se ut" och håller sig därför i skuggan alternativt inomhus med en gräddig pastamåltid, en vinflaska och en stor kartong praliner?

Då funkar det ju i.o.f.s. också.

Vi vet inte helt enkelt.

0 kommentarer: