Wednesday, January 02, 2008

GOTT NYTT ÅR

Hej. Jag är så trött att det känns som jag kanske dör. Any minute now. Ska det kännas så? Är det inte lite illavarslande inför det nya året? Borde man inte vara pigg och energisk och fylld av tillförsikt och goda föresatser? Haha. Trots allt dåligt samvete över den senaste månadens överätande, ständiga glöggande och no motion whatsoever, så inleddes årets första dag lik förbannat med att vi satt där framför My So-Called Life och återupplivde tonårstraumor och tryckte i oss av G medförd Dumle, smuttade på resterna av det av G medförda rödvinet ("för den var ju ändå öppnad!") och åt upp den obligatoriska nyårsosten (som jag inte förstår varför vi köper för ingen äter ändå någonsin av den). Som betalda poster boys&girls för den svaga karaktären och alla välfärdssjukdomar som finns, yesbox! Idag ska vi äta rester och späka oss. Jawohl.

Hade jag varit en exemplarisk bloggare så borde jag ha presterat en årsbästalista över 2007 men i och med att jag inte bloggat på en månad och det redan hann slå om till nytt år så slipper jag. Jag kan bara kort konstatera att det var ett år då jag nog inte lyssnade på någon musik, såg några filmer eller gjorde några desto vidare resor. Bot och bättring utlovas - kanske... Under det nya året ska jag dessutom jobba duktigare och mer fokuserat när jag jobbar, känna mej mer ledig när jag är ledig, sova mer, motionera mer, leva hälsosammare på det hela taget och i allmänhet försöka ha ett socialare, roligare och mer innehållsrikt liv samt sluta hälla ut mat och dryck över mattor (särskilt om vi köper nya).

0 kommentarer: