Thursday, January 15, 2009

verandaliv


De som känner mig vet hur jag allt som oftast brukar tycka om att intala mig själv att vi i själva verket lever i ett tropiskt klimat. Japp! Så är det. Verkligheten utanför fönstret är bara ett misstag - en tillfällig glitch - sol, värme och tropiska växter är det som egentligen gäller. Ett klimat som gör det möjligt att leva stora delar av livet utomhus, i trädgården och på altanen medan den varma brisen gör att det rasslar lite i bananbladen. Som alla förstår är den här vanföreställningen inte alltid den lättaste att upprätthålla utan jag får jobba ganska hårt på det. Och nu märker jag till min stora glädje att IKEA är på helt samma spår som jag med sin nya PS-kollektion! Här kan jag lounge:a lite lojt med frangipaniblommor i håret och en fruktcoctail (på t.ex. sådana där skojiga små lychéefrukter) medan N. grillar något exotiskt åt mig. Vi sätter den på vår enorma sydstatsbalkong tycker jag, då gör det inget fast monsunregnet häver ner. Oh joy.

1 kommentarer:

Anonymous said...

...och så bjuder ni in era tjugo närmsta vänner (inkl. undertecknad givetvis)....