Thursday, January 08, 2009

current obsessions:

- inredningsbloggar: vet inte varför jag inte har upptäckt inredningsbloggarna på allvar förrän nu (speciellt med tanke på hur mycket inredningstidningar jag ändå läser), men nu i den här sega limbokänsla efter all helger så passar det perfekt och jag är totalt hooked: alla ser lite likadana ut, alla skrivs av snygga brudar med coola fotograf-, illustratör- eller stylistjobb som dessutom driver någon liten webbshop på sidan om och alla länkar kors och tvärs och nominerar varandra för diverse pris och utmärkelser och rekommenderar samma Flickr-sidor och egna, andras och varandras bilder och konst och till slut har man inte en aning om var man är, det är bara en massa fina bilder på totalt ouppnåeliga miljöer, människor och stuff överallt. Det är som en drog. Och det finns hur många av dem som helst, när man börjar läsa inredningsbloggar behöver man aldrig jobba mer (och ja, jag inser att det låter som om jag bott under en sten de senaste 15 åren och totalt missat hela INTERNET, men det är helt fantastiskt).

- att utvidga och öppna upp mer boendeyta uppåt: ett behov som åtminstone delvis är starkt relaterat till och definitivt förvärras av punkten ovan. Låter sig inte göras i vårt nuvarande boende. På mellantaket ryms bara husmusen och eventuellt (förhoppningsvis) den stackars frusna åkersorken.

- Alias: för att N. fick hela boxen med alla fem säsongerna i julklapp. Jag vet inte ens om jag tycker det är särskilt bra, men den finns där med hur många avsnitt kick-boxing och osannolika förvecklingar som helst. Och det känns tillika tryggt med ett världsbild där världens alla skurkar i internationella brottsyndikat i stort sett kan räknas på bägge händernas fingrar och alla verkar känna alla.

- Raving rabbids-dans: för att den första medlemmen av kaninjuryn är så ohejdat entusiastisk om man gjort något bra.

- Sommarkläder: for obvious reasons.

- Lösgodis: se ovan. Kvalar alltid in.

- Att jag borde göra något kreativt.

- Att ändra utseende på bloggen: utan att det tar en halv evighet, får oss båda desperata och slutar med att jag har något som känns snäppet sämre än när jag startade, som det gick senast.

---

Dagens observation: Runebergstårtor och pärlhyacinter i butikerna nu!

2 kommentarer:

när det börjar said...

Jag spenderade delar av dagen med att shake it for the raving rabbids. Hur roligt som helst!

maria said...

Joo, men ack så farligt för inredning och lösöre... en lampa har redan invalidiserats svårt.