Monday, January 26, 2009

and finally, the zambonis!


Igår var jag på uppvisningen till konståknings-EM och förvandlades i ett slag till Julia Roberts på operan i Pretty woman, dvs. jag satt längst ute på stolskanten och yrslade av hänförelse för det var så himla, himla coolt! Allt var så mycket flashigare och pampigare än när man ser det på tv och som någon som sedan tre års ålder har baserat sina stilmässiga ideal på konståkningsvärlden har jag nu avsevärda problem att tackla vardagen utan en stretchig och glittrig strassklänning med kort, vippig kjol.

Jag försökte hitta syskonen Kerr's underbara lilla "leprachauner i kilt"-dans, men lyckades inte, så istället får ni Kiira Korpi:



Och upplevelsen var helt komplett i och med att jag dessutom fick se inte bara en utan TVÅ Zambonis, vilket har varit mitt stora mål här i livet ända sedan jag för någon vecka sen med stor möda lärde mig ordet efter att ha sett på Alias.
- Öh, alltså vad var det hon sa att hon gillade?
- The Zamboni.
-???
-The Zamboni, den där maskinen de kör runt i pausen för att fixa till isen.
- Jaha? Har de ett namn?! Vad hette det sa du?
-Jo., de brukar kallas Zamboni.
- (paus) Men liksom, men, ehh, vadvardetdusa att dom hette nu igen? Lite som grissini, men...?"
- ZAMBONI!
- (efter en stund) Jahaja, det var ett konstigt namn de hade de där...?
- ZAMBONISARNA!


Lite så här, men bra mycket tuffare

2 kommentarer:

Anonymous said...

åh vad jag lär mig nya roliga saker här. Alltså, vad jag ska kunna styla nästa gång jag är i närheten av en ishockeyrink, jag hoppas det blir snart!

maria said...

Ja, vem skulle ha trott att "zambonisar" har likadan pluralböjning som "ponnysar"?! ;)