Sunday, February 26, 2006

ishockeykort?

Och hela ishockeyn kom och gick och jag har inte ens några såna där blanka fina kort som man hade på fotbollspojkar förr i tiden. Tanken dök upp redan tidigare men senast under semifinalen blev det helt uppenbart hur något helt väsentligt fattades: de små blanka korten som ger en all nödvändig bakgrundsfakra i form av längd, vikt, ålder, axelbredd och annan livsnödvändig trivia.

Så jag blev tvungen att forska och sammanställa mina egna. Nu kan jag meddela att Saku Koivu och Kimmo Timonen är precis lika långa, men att den senare åtminstone för fyra år sedan var två kilo tyngre. Och att Teemu Selänne är äldre och längre och tyngre än oss alla tre.

Det här gjorde mig så upprymd mitt i besvikelsen att jag blev tvungen att dela med mig av mina nya kunskaper.

M: - Men Selänne är äldre än mig! Han är 35!
N: - Jaha, jo men det måste han ju nog nästan vara, tycker jag.
M: - Ja, och så är han 183 lång och väger 93 kilo, står det här... Så han är ganska lång och tung också...
N: - Ja, han är nog säkert större ut än dej också.

0 kommentarer: