Tuesday, September 09, 2008

sen eftersläntrare undrar

Hörni, alla ni som tittar på doktorn, och nu med allt ert prat fått även mej förledd*, hur förhåller ni er till reinkarnation? Är ni okej med det? Jag förstår att det är en del av hela konceptet, men jag är inte helt övertygad ännu. Vänjer man sig vid ny doktor?

Jag försöker fortfarande förstå hur det är möjligt att doktorn och Rose kan resa tvärs igenom hela universum och alla tidsåldrar och ändå jämt stöter på samma "folk" (i ordets vidaste bemärkelse)? Det stör mej, jag har inga problem alls med tidsresande och sånt, men den där typens slump känns för osannolik och gör att jag sitter och kvider lite olyckligt om vikten av lite realism (haha)...

För övrigt är det väldigt fascinerande hur man hela tiden lär sig nya saker om sina medmänniskor: själv har jag tydligen en sambo som kan imitera the empty child helt perfekt. Skrämmer nästan livet ur mig, men säkerligen en väldigt användbar talang i rätt sammanhang.



*anledningen till att jag trots allt har klarat mej undan ganska länge ,är för att jag tyckt att hela konceptet låtit lite som ett av mina värsta hatbarnprogram: Bröderna Dal. Hade inte de också någon konstig resemanick?

3 kommentarer:

linda said...

Ja, alltså jag hade inga problem att vänja mig vid the 10th Doctor eftersom jag tycker såå mycket bättre om honom, men nu vill jag ju verkligen inte att han ska bli någon annan!

Anonymous said...

Jag håller med Linda, först tyckte jag att det skulle bli hemskt med en ny doktor men David Tennant är mycket bättre än Christopher Eccleston, så det var inget problem. Men en elfte doktor nu - näää...

Jag väntar på att säsong 4 ska komma ut på DVD. I november. Suck.

maria said...

ja, men när jag har _vant_ mig vid den 9:e, i.o.m. att han var min första doktor...Suck. Men jag har bara sett två avsnitt med den 10:e ännu, så kanske jag kan omvändas?