Sunday, September 07, 2008

all is good

Hej, jag lever och mår bra. Vår renovering går framåt, men ganska långsamt: inget löper smidigt eller passar automatiskt. Det är hål i golvet där det inte borde vara det och parkett där det borde vara hål i golvet. Så vi sågar och lappar och målar och jämnar ut och bänder loss och ignorerar sånt vi inte riktigt förstår oss på och hoppas att det ska fixa sig själv like magic. 


Hela vardagsrummet är fullt möblerat med köksskåp och hallen svämmar över av paffemballage, små osteoporösa plastben och hundratals papperslappar där en tecknad liten mini-ingvar förevisar hur skåpben kracks:ar sönder och samman på X antal olika sätt så fort man kommer nära, så för säkerhets skull tar jag stora lovar runt. Och om N. rör sig oförsiktigt skriker jag "akta BENEN!" Hur skåpen alls ska klara av att stå för sig själva på dessa vingliga tingestar övergår mitt förstånd. Men det blir ett snare problem, tills vidare kryssar vi frammed stor försiktighet och aktar BENEN! och lyckas på något sätt både leva och äta mitt i allt kaos. 

Nu blir det strax parmesanlax och grönsaksgratäng. Fast utan halvfabrikat och en kockande sambo skulle jag antagligen ha dött en plågsam skörbjuggsdöd för länge sen här bland mina fina, nya skåp. 

2 kommentarer:

Anonymous said...

DIY är tufft :) kör hårt!

maria said...

mmm, vi gör vårt bästa, du får komma på saftkalas sen när allt är klart... :)