Friday, September 12, 2008

nästan lika bra som krokodiltv?



Om jag var lite ambivalent inför den nya versionen av 90210 så är jag alltigenom förväntansfull inför True Blood. Vampyrserie! HBO! Alan Ball (som gjorde Six feet under)! Kaxig blondinbrud med övernaturlig förmåga som blir kär i dark and brooding vampyr med markerat käkparti mot en bakgrund av sömnig småstad full med lantisweirdos som alla förstås är charmigt eccentriska och ser smashing ut. Det bara måste vara såå bra! Dessutom utspelar sig serien i den amerikanska södern (dekadent sumpmarksromantik - ååh!). Till all lycka behöver jag ju inte bekymra mig om skådespelarnas accenter låter trovärdiga eller inte, vilket tydligen irriterat många amerikanska tittare, för jag har ändå ingen aning om hur det borde låta.

Som jag har saknat vampyrkultur på sista tiden!

6 kommentarer:

Fairy G said...

Det kryllar ju av vampyrserier just nu! Har du kollat Moonlight? Jason Dohring, jag säger bara Jason Dohring...

maria said...

Nej, jag har ärligt talat inte ens hört om den. Är den bra? Jag menar: är den bra även för oss som inte har nån crush på J.D.?

Fairy G said...

Haha ja huvudvampyren är också en pudding. Kanske mer i din smak?

PÅ tal om något helt annat. Finns det ingen tv-serie med piloter?

maria said...

Måste kolla! Den enda pilotrelaterade serie jag kommer på är den där Flying Doctors. Så finns det ju klassikern Top Gun förstås, men någon serie om trafikpiloter kommer jag inte på...

M said...

Stephen Moyer ar valdigt hot i "True Blood". Hans Southern accent later helt tolererbar, och totalt sexig. Vad vi ar mera intresserade av ar hans totalt hotness. Sa jag redan att vampyren Bill ar hot?

Gah...

maria said...

Hej m,
ja, jo, jag tror det blev sagt i något skede, men onekligen... :)