Thursday, May 03, 2007

kortfattat

Hej, nu är vi tillbaka, och nedräkningen inför flytten har börjat på allvar (4 veckor nu, yey!). Sen senast har vi alltså varit på vår traditionella vårrundtur åland-stockholm-åland, i år nästan med bloggtema. Kom till åland i fredags, firade en försenad födelsedag med supergod mat och åkte sedan med syster till stockholm, shoppade kakel (för drygt en m2, hoppas att jag inte drabbas av en sudden urge att kakla stort, då blir det på tok för lite) och annat och vinkade sedan av systern på kvällen och träffade orange för thaimat och lite allmänt skvaller. På söndagen blev det mera shopping och Lisa Rinnevuos nya utställning på södra galleriet (håller på några dagar till om någon är i närheten och har lämpligt att fara och kika). Fick till och med briljera med mina kunskaper om hur man uttalar finska namn och verka som one of those in the know. Valborg firades något kylslaget med grillande tillsammans med syster, R. och Enola. Och på första maj var vi och kikade på något som kan vara ett kommande hem för G. och sen satt vi på båten igen och led oss igenom fem timmar emo-humppa.

Och ja, rätt ska vara rätt: Bemz har skickat en liten ljusblå lapp nu. Hurra! Håll tummarna...

4 kommentarer:

Anonymous said...

Åh, vilken fantastisk utställning! Måste absolut se den! :) Uppfattade du hur länge den är öppen ännu? Hittade inget datum på sidan du länkade till.

maria said...

10.5 tror jag, backa tillbaka till södra galleriets förstasida, där borde det stå...

Anonymous said...

Ah, där var det. Jag sökte bara bland länkarna högst upp. Får bli nån dag efter jobbet nästa vecka, det är ju på vägen hem.

Anonymous said...

Ja, du är säkert den av mina bloggläsare som har närmast till :). "Älskade betongdjungel"
hade passat så bra på min vardagsrumsvägg... Gillar också "Lilly" och "Smilla".