Tuesday, April 15, 2008

musik

Beslöt hörsamma systerns upprop och pay tribute to britpopen. Tadaa: här får ni lite videor:

1) Ah, the moves! Guttaperkamannen i högform!



2) Coolast!



3) Sleeper, för att de aldrig riktigt fick vara med på riktigt och för att Louise Wener nu tydligen både skriver romaner och håller pokerkurser!



4) För vemodet och raden om Bono.



Hade dessutom tänkt slänga in Ash-videon där min t-shirt finns med men jag såg den inte (är det Oh Yeah?) och Terrorvision's Perseverance för att den alltid påminner mej om engelska muséer och det gör mej så glad, men dels hittade jag den inte och dels har jag lite svårt att inse dess storhet nu så här tolv år senare...

1 kommentarer:

linda said...

Åh, bra bra! Guttaperka-mannen! Det var ju fina klassiker som du plockat fram...
Och så var det ju Terrorvision då som faller in i kategorin "band jag nästan glömt, men som jag nog har en cd av någonstans i mina gömmor". Nu måste jag gå och gräva lite...