Monday, April 14, 2008

väldigt girlie parfymblogg

Fast så där obscent stor är verkligen inte min flaska.


Ny parfym för oss som tilltalas av somrigt urblekt Virgin Suicides-estetik. Eller ny och ny, jag vet inte när den kom ute i stora världen, men hit till vår lilla avkrok av världen kom den idag. En barsk tant har plockat förpackningarna i militäriskt raka led hela halva eftermiddagen och ger alla som vågar sig fram mördande blickar. Blommorna är av något slags mjukt silikonaktigt material och helt oemotståndliga.

6 kommentarer:

Anonymous said...

Virgin Suicides-estetik e tydligen inte min grej. Mig ger bilderna nämligen starka pedofili-associationer. O sån parfym vill man kanske inte använda?
H.
Neta

Anonymous said...

Nej, alltså användningen i sig är ju i allra högsta grad frivillig. Åtminstone Stocka hade f.ö. inte något av reklammaterialet, så det är lugnt på så sätt. Märkte likheten först när jag skulle googla efter en bild.

Anonymous said...

Jag läste just på msn-nyheterna att din parfym vunnit sin prisklass i nån svensk kosmetika"tävling". Grattis! :)

maria said...

Kosmetikatävling? Säger som farmödrar runt om i österbotten: Allt hittar di nu på!

Anonymous said...

Nå det var bara ett ord jag högg till med. Kom inte ihåg deras egen benämning. Alla möjliga tidningar brukar ju lista "årets doft", "årets foundation" osv. Din parfym vann mellanprisklassen på dofter. :)

Nu har din trädgård flyttat ut till ordverifieringen- det ser ut som blad och slingror i olika tjocklekar. Få se om jag hittar nå bokstäver...

Alex said...

Jag tror jag håller med första kommentaren, estetiken i Virgin Suicide är inte heller min sak. Sådant sågs på 80talet i sådana film som Billitis osv

Alex