Tuesday, April 08, 2008

spridda funderingar

- Jaha? Mina fötter har krympt en storlek? Eller har det mixtrats med skostorlekarna utan att jag har blivit informerad om det? I vilket fall som helst så misstänker jag starkt att jag kommer att ha två par skor som båda klämmer sönder mina stackars hälar till blodigt gegg bara sommaren kommer. Men det känns dumt också att köpa skor som känns alldeles för stora.

- Rabarbern har vaknat till liv. Jubel från min sida - "jaha?" från N. Jag tror ibland att jag är på tok för lättimponerad av naturen: jag tar det alltid som en personlig komplimang när saker växer liksom av sig själva! Och utan att jag står bredvid och hejar. Men nu är jag fått mig till livs en både spännande (involverade en jordfräs) och sedelärande historia om hur det är snudd på omöjligt att utrota rabarber, så jag är lite stukad och tilltufsad (och jublar tyst inombords bara).

- Är helt besatt av tanken på sådant där surt socker som finns på vissa sorters godis. Var får man köpa sånt? Jag behöver det när jag ska börja tillverka min egen torkade melon! ("Jamen förstås!" suckas det runt om i landet) . I Thailand köpte jag nämligen torkat melongodis med något slags pulver som samtidigt smakade sött, surt OCH starkt, men i brist på det kan jag nöja mig med sött och surt, typ. Jag borde dessutom få tag på det snabbt för melonen, tja, finns redan och väntar inte länge till...

0 kommentarer: