Thursday, April 17, 2008

jag är skeptisk!

Tja, omdömet efter en och en halv dag med bloggläsande via Google-readern är nja. Jag gillar i och för sig det där att inte behöva flänga runt och vakta på om någon har bloggat nåt nytt, utan att ha bara ett ställe att hålla koll på och där bli informerad om och när det här hänt nåt, men samtidigt blir det så anonymt och tråkigt med nån standardiserad googlelook på allt. Jag saknar bloggarnas olika templates och personligheter. Jag insåg att jag har ganska klara förväntningar på vad jag kommer att mötas av för text redan innan jag går in på en blogg, jag vet vem det är som jag har tänkt läsa och ungefär vad jag kommer att få i form av stil och stämningar. Nu är allt en enda sörja, man stressar sig igenom nya inlägg i en fasligt takt utan att ens riktigt inse vem det är man läste eller vad texten riktigt handlar om innan man redan är i slutet. Individuella bloggarna, jag saknar er redan!

0 kommentarer: