Monday, March 05, 2007

i allmänhetens tjänst

Den absoluta majoriteten av de som hittar hit genom att googla, söker på antingen "ishockeykort" eller "vinprovningsformulär". Jag förstår inte vad jag har gjort för att anses som en auktoritet på just ishockeykort annat än att ha uttryckt ett visst intresse för några kända finska ishockeyspelares vital statistics en trist söndagseftemiddag, så de som googlar ishockeykort och hamnar hos mig lär bli gruvligt besvikna.

De som däremot googlat mig med vinprovning i åtanke: varsågoda, it's yours for the taking. Det ger mig en djup inre tillfredsställelse att kunna bistå er med redskapen för att avgöra om ert fredagsvin är värdigt eller inte utgående från parametrar som förekomst av små fluffiga djur och frekvens av guldglitter på etiketten. Ni anar inte heller.

Eftersom vi nu äntligen har varit och löst in N:s julklappspresentkort till Alko så kan jag ju även tipsa om ett par lämpliga viner att recensera. De relevanta underkategoriérna är i detta fall "fula smådjur" respektive 2 olika representanter för "trädgårdens mer sydländska skadedjur", förutom flaskan nästlängst till höger; där saknas djurfaktorn helt, det är bara ett väldigt gott vin. Klicka, klicka för guds skull så ni ser Lilla Snigel riktigt ordentligt!



Och på tal om Alko, ännu, väktaruniformen förefaller bestå av överstor prasseljacka, halvkorta gabardinbyxor som väser elektriskt och slår blå gnistor mot oskyldiga förbipasserande och slips. Allt samtidigt på samma människa. Får det inte ganska många yrken och arbetsplatser att framstå i ett nytt och väldigt mycket ljusare sken?

0 kommentarer: