Wednesday, March 14, 2007

...

Ännu om loppisen: loppissäljande rekommenderas verkligen varmt för alla med extra grejer (och tillgång till bil). Det är roligt, det blir extremt städat hemma och people bring you their beautiful money, lite som ett extra plus! De enda nackdelarna är att man blir ledsen när folk stjäl grejer av en (vilket händer), att ens pojkvän säger att man påminner honom om Anya, (vilket kan tolkas either way, beroende på ens läggning, men jag skyller på gener och socialt arv. Inte så att jag har demongener, men mina anhöriga har i flera släktled tillbaka tyckt mycket om om handel och vandel och sedlar i kassaskrin). Det enda jag hoppas är att jag inte tjugo år fram i tiden sitter och konstaterar att jag inte minns något av vad jag gjorde mellan 25 och 35 för alla minnesföremål och möbler från den tiden är borta, sålda för 1,50/st. Det skulle onekligen vara tragiskt, men risken känns för det första inte så stor och för det andra känns det som en bra och positiv sak att försöka vara mindre fäst vid sina grejer.

0 kommentarer: