Thursday, March 15, 2007

Rädda ranunklarna!

okej, här är problemet:

Jag har: en blek och otränad kropp och trassligt hår ("råttbo", som farfar skulle ha sagt), aprikosfärgat tantkakel (säkert tänkt att matcha både tantduschmössan och tantnattlinnet), smutsiga fogar med intorkad kattmat, små korn av kattsand lite här och var, fult standardspegelskåp ovanför handfatet, fult standard-allting för att vara mer exakt, och inte den minsta lilla tillstymmelse till naturligt ljus. Samt uddavas.

Jag vill vara/ha:

Bild från min favorit, danska Boligmagasinet


Slank och brunbränd, med välskött hår och iförd små trevliga klänningar. Jag vill ha naturligt solljus i mitt badrum som uppenbarligen borde vara lika stort som vårt nuvarande vardagsrum och ha designerfondtapet, snygga kranar och vackra speglar. Jag vill ha uddavaser med lila vallmon(?) och någon blå struttblomma.


Och så vill jag ha ranunklar. Ranunklar är mina nya älsklingar och jag behöver ett badrum som skulle utgöra ett värdigt ranunkelhabitat. Som ni kanske noterade så finns vas redan, det är resten som behöver lösas...

Tips? Förslag?

4 kommentarer:

Fairy G said...

Vem vill inte? :)

maria said...

Badrummet eller ranunklarna eller hela paketet?

Orange said...

1. börja träna
2. boka frissatid
3. köp solariekort
4. köp/hyr ny lägenhet/hus med lämpligt badrum.

Simple as that, i bara fyra steg.

För övrigt skulle jag möjligen kunna tänka mig att kalla den lila valmon för anemon, men det är svårt att se och de är så lika.

Lycka till! ;) (Jag har ännu inte lyckats med nåt av ovanstående... jo frissa var jag ju till...)

Anonymous said...

Orange: ja, det låter ju klart och redigt det där, men i väntan på inspiration och förmögenhet har jag köpt ranunklar (trasselknölar och inte frön! Jag som har letat frön...)och faktiskt tapeter till lillavessan, inga lyx-eller designtapeter, visserligen, men kanske jag kan åstadkomma åtminstone lite flärd och dekadens...