Thursday, November 17, 2005

... would you go swimming beyond the coral reefs looking for me?

Vi tjuvstartade lite med födelsedagsfirandet igår kväll och for till Nådendals Spa, och först när vi kom dit var det nästan alldeles tomt. Bliss! Allt var nästan bara mitt vatten! Min sälsjäl blev så lugn och fin av allt det där turkosa klordoftande och jag plaskade och gled och flöt alldeles lyckligt och öronen blev helt igentäppta.

Sen åt vi jättegod pizza och drack vin (först mitt eget och sen hälften av N:s, hehe) under ett jättestort fake plastic träd med små diskret lysande småjävlar i sig och det var nästan lite som utomlands. Till efterrätt ville jag ha mango- och hallonsorbet, men servitören såg uppfordrande och lite generat på mig och sa att det är ganska stora bollar, faktiskt, som om jag var den glupskaste flicka han nu nånsin sett, så då tog jag bara mango. Det var gott, man fick vispgrädde och jordgubbe och myntablad.

Och sen kom jag hem och insåg att TPD nog måste vara kvällens soundtrack så jag hamnade höra på "dolpins" och hoppa lite till den och sen var kvällen bara helt plötsligt slut...

1 kommentarer:

linda said...

TPD - det var länge sen. Ah, the good old days...