Thursday, November 03, 2005

November's child

Fredrik Virtanen på Aftonbladet anser att november är ett monster.

Han fortsätter med att "förr fanns det en strimma av hopp i november", den 15:e, för han fyllde år då. Det gör han i.of.s. ännu, fyller år den 15:e, men nu är det "bara ännu ett steg mot döden". Han är lika gammal som jag, tror jag. Och visserligen tycker jag också att jag börjar bli onödigt gammal, men ändå?

Vilket svek! November är fest! Jag fyller i november. Min pappa fyller i november. November är paket och kalas och en cool månad, bara själva ordet låter vacker och dovt och olycksbådande. Den är mörk och grå och glamour och dekadens - tillägnad alla nedsupna absintpoeter och självskärande tonårsrävflickor.

Grattis till alla oss som fyller i november, en födelsedag måste alltid få vara orsak till fest. Om man så är 90.

0 kommentarer: