Monday, May 18, 2009

populärkulturell osynk

Jaha, så Fairytale är en helt överväldigande jättebra låt, enligt den samlade europeiska övertygelse som är resultatet då både folket och någon slags "expertis" slagit sina kloka huvuden ihop, och inte nog med det, utan killen med det lätt maniska psycho-leendet är dessutom "såå söt"? Och fiolerna slank med av bara farten, för fioler are the shit nu i ESC-sammanhang, efter att grottbjörnsdansen tappat i popularitet på senare år? Jag vet inte, jag tycker alltid att det är något vagt alarmerande när man tänker "oj, så lillgammal" om personer som faktiskt redan är vuxna.

Själv kan jag inte sluta tänka på spegelfamiljen i Coraline, har de månne några medlemmar på vift?

2 kommentarer:

Orange said...

Åh, här får man tydligen säga det högt... Jag gillade inte heller låten (okej de första takterna med fiol lät ju så där käckt etniska, men sången var förskr... inte så spännande). Och utseendet ger jag inte mycket för heller. Han ser väl helt vanlig ut, fast brunögd. Eller?

maria said...

Jag tyckte det var ett intetsägande och högst ordinärt bidrag, likaså killen, och kunde inte fatta att det ens var vinsttippat, men tydligen. Däremot gillade jag t.ex. Estland och det var ju också lite etniskt...