Tuesday, May 19, 2009

Hell is other people, del II

Det är mycket nu: dålig smak gällande musik och män är en sak, det bryr jag mig egentligen inte om det minsta, men sen går det bara en dag och så läser jag det här. Iiiik! Vidrigt. Jag står inte ut med folk, seriously. Varför gör ni så här? Hur ska jag någonsin mer kunna semestra och bo på hotell?

Också utan att behöva läsa om sånt här snuskbeteende är jag en liten poolfascist som sitter och blänger och muttrar över alla som inte duschar före de kastar sig i, och gud att jag fick muttra senast vi var i Italien. Vi och en värdig gammal tant som makligt rasslade runt med guldsmycken, bling och matchande lädersolbränna var de enda som jag såg duscha på hela den vecka semestern räckte. Trots att det var obligatoriskt på fem språk. Jag blir så olycklig när folk inte kan läsa innantill och bara lyda. Men nej, alla andra sket i allt vad hygien hette och plaskade lyckligt runt med sina bakterier och jag satt och våndades och mådde illa.

Simhall har jag varit till jämnt en gång i år och nej tack: vattnet var fullt av osorterade små hår och otäckheter som fastnade i ens fingrar och det var så mycket folk att klordoften täcktes av en ånga av svett och billig parfym och i omklädningrummet mensblodade en fjortis ner hela golvet och jag trodde som vanligt att jag skulle dö. Jag ynkade mig hela bilresan hem och svor på att aldrig mer lämna hemmet utan min alldeles egna flaska klorin att spruta på folk som beter sig sunkigt.

0 kommentarer: