Friday, May 08, 2009

Deppblogg? Men... nja?

Han: bla, bla, ...men bloggen är ju ändå värdefull för en själv om inte annat, och man kan själv gå tillbaka i tiden och se vad som var aktuellt och som var betydelsefullt och upptog ens tankar just då... alltså den där själva dagboksaspekten...bla.

Jag: Men tycker du? Kanske vissa bloggar då, men inte min blogg. Jag upplever inte min blogg som en dagboksblogg. Min blogg är en sån där "sporadiska smålustiga anekdoter ibland"-blogg, den innehåller just ingenting av vad som egentligen upptar mina tankar. Om den skulle vara "betydelsefull" på det sättet skulle den behöva vara helt annorlunda.

Han: Ok, nä, kanske inte. Men skaffa en ny blogg då, en hemlig en, som du inte berättar om för mig, eller för mamma eller syster eller nån!

Jag: Typ "Marias hemliga deppblogg"?

Han: Ja typ, men kanske bra då att lämna bort detdär Maria, om du en gång ska vara helt anonym...

Jag: Deppbloggen?

Han: Frågan är ju då bara hur man ska få några läsare...

Jag: Nej, det låter kanske inte så säljande.

***

Till mitt framtida jag som eventuellt läser detta: jag utgår från att du/jag ändå inte är så naiv att vi verkligen på riktigt tror att sportande var det som upptog våra tankar och på något sätt definierade oss i maj 2009.

2 kommentarer:

Orange said...

Om Deppbloggaren vill ha läsare kan den med fördel startas på bloggen.fi. Där finns alltid nån som håller koll. Att kalla den just Deppbloggen vore en succé eftersom det finns många Deppfans där. (Johnny då alltså)

maria said...

Ah, det var ju synd då att jag out:ade det eminenta namnet och därigenom gjorde att hela anonymitetsidén lite förföll?