Saturday, May 09, 2009

ehum, julklappstips?

Inte att jag är den som är främmande för någon typ av impulsshopping, men när jag stod där med en tio cm hög, anatomiskt korrekt pojkponny i plast från den där tyska serien av barnyard animals i lösvikt, så kunde jag inte för mitt liv komma på något som skulle ha motiverat ett inköp, just då och just där. Schleich, heter den tydligen, serien. Kolla in Andalusiern. Jag funderar på den och Haflinger-stoet lite längre ner på samma sida, jag tror att de skulle kunna få jättesöta föl tillsammans!

En krokodil skulle också vara ganska rolig att ha, krokodiler är så roliga djur. Alltid kring påsk brukar jag tänka att jag vill ha en liten krokodil att placera ut i påskgräset (som jag sedan alltid glömmer bort att så). Jag ser framför mig att jag skulle ta den på bar gärning en morgon med en liten orange plastfot i ena mungipan och gult piprensarfluff i ögonbrynen.

0 kommentarer: