Sunday, October 07, 2007

Hollywood, here I come

Hej, hälsningar från your resident airhead. Mina facebookbuddies har hittills nominerat mej i följande kategorier: most likely to wear out a pair of flip-flops, most likely to have imaginary friends, most likely to dress their pet in Prada & Gucci, most likely to push on a door that says pull samt most likely to be distracted by shiny objects.

Och även om jag inte opponerar mej mot något av de enskilda omdömena utan kan tycka att allt passar ganska bra, så blir ju den allmänna helhetsbilden lite oroande: en bimbo som planlösat hasar runt i utslitna flip-flops med en prålig chihuahua i släptåg och förvirrat pratar för sig själv medan hon förgäves försöker ta sig genom dörrar utan att nånsin lyckas för att hon hela tiden hittar små glasbitar och godispapper på gatan som hon måste stanna och plocka upp för att lägga i en liten, liten ask. Tänk er en blandning mellan Britney Spears, Paris Hilton och your average baglady.

(Nu precis när jag skriver det här ser jag att älsklingssystern dessutom nominerat mej för most likely to be the most creative - tack!).

För övrigt har ännu en helg gått i renoverandets tecken and it's getting kind of old men nu har vi äntligen tapetserat vår kontorsalkov med bling-blingtapet. Det blev bra; väldigt in-your-face, men bra! Jag är nöjd. Nu är det bara en miljon detaljer och småsaker kvar att göra så kanske vi äntligen skulle få förklara det för färdigt. Det ska bli så skönt. Sen blir det nog liten renoveringspaus i någon dag eller så innan vi tar itu med nästa projekt.



Ja, och så har Kissen och jag varit fotomodeller idag, vi söndagsslackade bara på här hemma när J ringde och undrade om vi ville pussas på bild. Okejdå, sa vi, så nu är vi med i Picturas fotomaraton och hoppas ju förstås att vi vinner...

7 kommentarer:

Anonymous said...

Oooo, vad tjusigt det blir!!

Fairy G said...

Snaaasssy!!
Nu ska du och din mamma inte missa att läsa min blogg, där väntar en efterlängtad fortsättning på en story...

maria said...

Ja, vi har ju undrat så det var ju bra med uppföljning och closure, men vi hade ju hoppats på mer passion och drama och snusk och så...

Fairy G said...

Vill du jag ska gå och spanka honom med batongen you naughty girl? ;)

maria said...

Yey!

Anonymous said...

Wow, mycket tjusigt blir det ju!

maria said...

Tack! :)