Wednesday, July 22, 2009

even better than that!

No rest for the wicked, nu har jag varit till Vasa på loppisrunda också. Österbottens samlade lump ligger i hallen och sällan har jag så saknat min kamera!

Dagens skörd:

1 st gulgrönt vintage "stoppatäcke" med rosmönster i två olika nyanser av brunt. Så fint! ("Ni är från vettet", var faderns enda kommentar)
1 st 1970-tals kuddfordral sydd i blommigt gardinstyg i gult-brunt-orange, det är nästan helt färdigt bara innerkudde och dragkedja fattas (jag har full förståelse, det är elände att sy i dragkedjor)
Diverse kvalitetslitteratur: Vi sex på Scotland Yard (i pop-serien, fransk remake på femböckerna, gratis ur fyndlåda), Fotbollsmysteriet (Tvillingdeckarna! Hubert!) och Tre doppar blod ("en högdramatisk kriminalroman av sällsynt spännande kaliber" som inkluderar såväl det märkvärdigaste fall av försvinnande som fantastiskt vackra trillingar och ond bråd död)
1 st virkad mossgrön ullsjal, helt ny
1 st kakfat i sannolikt hälsovådligt metalliknande material, med handtag och utstansat fjärilsmönster, samt
1 st väckarklocka med RYMDMOTIV(!), sekundvisaren är någon slags tresvansad komet, tror jag, but it's all in the best possible taste, I assure you.

Jag är helt osannolikt nöjd.

N. kommenterar via sms:

Påminner mig om en sketchserie i the Fast Show där gubben skickas till mataffären för att kompletteringshandla tre saker för en fest och kommer hem med 'even better than that'; de mest *bisarra saker*. Det där är precis vad han skulle kunna ha uppgraderat till.

Däremellan simmar jag och tittar på I vår herres hage och film med Cary Grant. Jag kommer att få stora problem med att acklimatisera mig tillbaka till 2000-talet när det blir till höst.

4 kommentarer:

Enola said...

du har haft osedvanligt bra loppisdagar må jag säga! Låter väldigt spännande alltihopa och saknar bilderna!:) Men har du övergett plastic fantastic nu?

Niklas Sjostrom said...

Ganska samma kategori grejor som i Fast Show sketchen som sagt:

http://www.youtube.com/watch?v=BbqXD19Iy-Y#t=4m23s

Jag börjar också sakna bilder. Ska du få allt med dig på tåget eller??

maria said...

Enola: Nja, neh, branching out? ;)

NIcke: Kommer du kanske och hämtar mig & mitt stoppatäcke, dear?

Fairy G said...

Vad har du druckit kära du? :))