Thursday, July 31, 2008

gästblogg: Steven i Stockholm

Eftersom det är fint väder och jag ännu har semester finns det ingen chans att jag ska sabotera mitt goda humör (och blodtryck) genom att börja slåss med bloggen.fi:s uppfattning om bildhantering (som är sooo not of this world, om man frågar mig). Dessutom vill jag inte messa med kronologin, så Steven får snällt gästblogga ut sina bilder här så länge.


 ***

Här är vi på båten. Vi tyckte att Ellen var ett löjligt namn på en aperitif, så vi gick direkt på rödvinet.

Efter en jobbig dag på stan är det skönt när man äntligen får checka in på hotellet och pusta ut...

...och svalka sig i hotellets takpool. Hit åker jag definitivt fler gånger!

Jag leker Nils Holgersson. Eller nåt. Tyvärr har jag inte läst den boken så jag vet inte vad jag ska säga eller göra så det blir ganska snabbt lite tråkigt.

I brist på torn kan ju en krona vara lite kul, fast den var alldeles för tung för att prova.


Här är jag på väg hem: det var nästan det närmaste jag kom ett torn på hela resan.

Hälsningar, Steven

5 kommentarer:

Anonymous said...

Hej Steven! Va trevligt det ser ut på alla bilderna, verkar ha varit en bra resa.(fast kläderna är för stora).Hälsningar Björnmamman

Anonymous said...

grymt hotell, Steven! Var bodde ni?

Anonymous said...

Hej Hannis. Hotellet var Clarion Hotel Sign, alldeles bredvid centralen. Kostade ca 110 e för dubbelrum till sommarpris. Rent och fräscht och väldigt bra frukost!

Fairy G said...

Faktiskt ett snaaazzy hotell du hittade åt dig Steven!

Anonymous said...

Tänkte också berömma hotellet med takpool, men eftersom så många andra redan gjort det kan jag istället tipsa om Stadshusets utsiktsTORN, väl värt ett besök, vi var där i juni.