Friday, June 01, 2007

arvsfiender

Det är konstigt och nästan lite skrämmande hur alla mina föräldrars pet hates som jag minns från när jag var liten, och vi flyttade från en räcka olika radhus till vårt egnahemshus, nu när jag blivit äldre har återkommit with a vengeance hos mig själv: ett oresonligt hat gentemot spånskivemöbler, fula skrymmande värmebatterier och svaga "pappersdörrar"... Som liten förstod jag egentligen aldrig varför dessa saker var så förkastliga: värmebatterier störde mej inte och jag ville uttryckligen ha de där vita dörrarna som alla kompisar hade och som man lätt kunde lägga upp bilder ur okej på.

Och nu sitter jag där själv och mässar om genuint trä och spegeldörrar och kvalitetsmaterial och jag skulle vara evigt tacksam om någon kom och tog med sig alla de där batterierna och swear-to-god-ugliga vattenrören som går kors och tvärs och istället gav mej sådana där käcka värmeutblåssystem som vi har hemma och som inte stör vare sig möbleringen eller ens estetiska sinne just alls.

0 kommentarer: