Thursday, March 30, 2006

dagens bubblare

...är Hartwalls Friss nya Peach-smak! Limefrissen smakade som en blaskig urvattnad sprite (och då anser de säkert att de har lyckats ganska bra, för jag antar det var det som de strävade efter). Äppelsmaken smakade bara klistrig kalktablett och var allmänt taget tämligen ryslig. Men den här verkar ganska lovande, den är som en lite tristare och bra mycket präktigare kusin till de engelska smaksatta vattnen (pesikosmakande då företrädelsevis). Så där som det brukar vara. Men man kan inte få allt antar jag och den var ändå riktigt okej.

Ja, det var ungefär det största som har hänt i min värld idag. Förutom då att jag äntligen fick med mig den flera veckor gamla nya kaffemuggen till jobbet och för första gången på tre år så hade vi varken förmiddags- eller eftermiddagskaffe. Jaha. Så jag satt för mig själv vid mitt skrivbord och drack genomskinligt bubbelvatten ur en liten fin mugg med rött mönster och mest av allt kände jag mig som om jag var på dockkalas.

3 kommentarer:

Fairy G said...

I Sverige har dom alltid sånt där smaskigt importerat irländskt/engelskt smaksatt mineralvatten av olika slag...som inte är för sött men ändå fruktigare än vanligt mineralvatten här och och...utan kalorier :)

maria said...

Jo, gott importerat "limovatten" finns även här, bl.a. Stocka har, men det är ganska dyrt. Konstigt bara hur allt som görs här blir ganska okej och nästan rätt men ändå bara lite ditåt... Varför blir det inte lika bra?

Anonymous said...

Jag måste invända... Jag får alltid obehag då jag köper smaksatt mineralvatten utomlands. För det är alltid sötat, men aspartam och sånt. Tycker inte om. Tycker om de finska blaskiga, men det är ju min åsikt.