Thursday, April 13, 2006

Mango

Vår mangobutik har öppnat! Och ingen har sagt något. Jag missar allt nuförtiden... Men idag var jag där och det verkade trevligt. Jag gillar den där nyöppnad butik-stämningen, förväntningsfulla expediter, ljusa, rena och fräscha lokaler och något ditrest skyltningsproffs som har hängt upp alla kläderna snyggt och färgkoordinerat så att allt framstår som så mycket mer åtråvärt än det egentligen är. I want to be deceived, thankyouverymuch. Speciellt förtjust är jag i den där luftigheten som kännetecknar nya butiker, varför kan de aldrig hålla kvar den längre än vecka ett?

De hade bl.a. en vit handväska i något kladdigt plastliknande material som påminde om en av mammas gamla avlagda som jag lekte med som liten. Den var perfekt att stoppa legogubbar och pärlhalsband i när man skulle gå på diverse bjudningar eller annars bara. Får kanske fundera på den.

1 kommentarer:

linda said...

Du har kanske ingen väska som riktigt lämpar sig för legogubbar? Det behöver varje dam;)