Monday, August 14, 2006

så briljant!

Hej, hej, det är länge sedan jag riktigt skrivit något som verkligen skulle handla om något, jag är för okoncentrerad och ofokuserad och suger-rushad... Men läs det här istället - det är så bra ! - Therese skriver så här om det mycket märkliga fenomen som hon kallar p-pillervänskapen: Det känns så ofta som att det på något vis anses bortkastat att diskutera något annat än tjejgrejer, "nu när det bara är vi tjejer", det ska liksom vara en frizon (jag har alltid haft svårt att fatta från vad), nu ska vi analysera förhållanden och prata om preventivmedel.

Shit, vad jag känner igen mig och hjälp, vad uppenbart det plötsligt blev varför jag inte har några vänner.

Jag står inte heller ut med folks gynekologiska krämpor, eller vilka som helst krämpor för den delen, jag är dålig, dålig människa, men I really couldn't care less och jag orkar inte, det kryper i hela mig och jag sitter och stirrar ner i min kaffekopp och kan bara inte förstå att det inte skulle finnas något liksom intressantare att känna samhörighet kring.

Rugg.

2 kommentarer:

Fairy G said...

Ja jisses, vi hade personalavslutningsmiddag just och konversationen spårade ur till temat "folk-som-varit-gravida-utan-att-veta-om-det-och-fött-barn-mitt-i-allt, förlossningarnas baksidor som bajs i sängen/trasiga bäckenben och tjugotals stygn i underlivet". Och så vidare. Och då var det två killar med i gänget också.Jag hade bara lust att krypa därifrån....och aldrig mera ha sex samt adoptera alla mina barn :D What you don't know doesn't hurt you they say....I think it's true :]

maria said...

yep, my thoughts exactly... :)