Friday, August 11, 2006

boklistan

Bara for the record vill jag ju påpeka att jag inte hållit på och tragglat med de där två böckerna på bilderna sedan i juni eller när de nu kom sig dit. Men grejen är att jag bara kan byta ut dem från en dator som jag just inte varit i närheten av på en evighet, så det har inte blivit av. Två böcker som oförtjänt har missat chansen att få sin bild publicerad här är John Ajvide Lindqvists Hanteringen av odöda och Joshilyn Jacksons gods in Alabama.

Det är lite synd om dem av den anledningen att det var riktigt bra böcker och dessutom med snygga omslag (säger jag dessutom att de var både lättlästa och spännande låter jag som en bokrecension i högstadiet, men det hjälps inte för det är sant: de var spännande men inte direkt överdrivet komplicerade och svåra. Det är inte mitt fel.). Och så håller jag för närvarande på med bl.a. Kate Moses Övervintring, men jag misstänker att den också kommer att slut innan jag hinner åtgärda boklistan.

Ja, jag vet att jag är slapp.

3 kommentarer:

Anonymous said...

Hepp! Jag har också läst "Hanteringen av odöda". Rätt speciell bok! Har också hans första (väl?) bok "Låt den rätta komma in" ifall du inte läst och vill låna. Den var ännu bättre tyckte jag. Ha det!

maria said...

Ja, vet inte alls vad den handlar on eller något, men varför inte...?

Anonymous said...

Liten söt och snäll vampyrflicka, typ...