Monday, December 07, 2009

utdrag ur önskelista - the glam edition


Eftersom det snart är jul tänkte jag att det är dags att sammanställa årets önskelista:


liten svart miu miu-klänning

lapptäckessoffa, för att det är svårt att få för många soffor (?)




trapets (alltid, alltid lika aktuellt)



guldfiskdamm (i nödfall går det med karpar också)





...och av någon outgrundlig anledning kom jag att tänka på boken om Kriktor




fågellampa från anthropologie



Sofia Coppola-vin, stört omöjligt att få tag på





Stadslägenhet i ett gulrappat hus i valfri europeisk storstad med behagligt klimat och trevliga caféer.


Tänk er mig där på dendär balkongen iförd miu-miu med Kriktorboken i ena handen och vinburk i den andra. Verkar det inte ganska trevligt? Guldfiskdammen föreställer jag mig ligger på innergården. Det är därför den inte syns.


Ps. Sen tycker jag att klassiska karuseller också är rätt fina, men en sån tar sannolikt för mycket plats - såå stor är nog inte gården.

3 kommentarer:

linda said...

Jamen, se nu klarnar julklappsproblematiken genast, sade systern med en lätt sarkastisk ton.

Siv said...

Det där gulrappade huset skulle kunna duga åt mig också om jag inte får min portugisiska villa. Det ska i så fall vara parkerat i en stad i ett land där det talas ett romanskt språk (men kanske inte Rumänien).

maria said...

Nej, jag håller med, Rumänien är inte mitt förstahandsval heller. Kanske vi på nåt sätt kunde slå oss ihop om det gula? Man hinner ju inte sitta på hur många balkonger som helst - inte ens i ett land med ordentligt sommarväder...