Thursday, November 05, 2009

hm?

Men jaa! För första gången känner jag mig lite lockad av tanken på en bloggen.fi-blogg... men sen är det ju detdär att jag inte riktigt orkar skriva: för att det som är komplicerat och intressant är just komplicerat och för att de materialistiska prylar jag t.ex. shoppar, har på mig och placerar ut i mitt hem kanske inte känns fullt så intressanta att de skulle meritera en helt egen blogg. Jag handarbetar inte ens. Inget pyssel heller, ingen scrapbooking, inget sockstickande - nada.

Så kanske jag nöjer mig med en blogg att försumma tills jag hittar något alldeles smashing tema.

4 kommentarer:

Siv said...

Jag blev också lockad av en bloggen.fi-blogg, men insåg att jag sedan är utlämnad åt HSS Media och deras nycker. Så jag tror det blir en Wordpress-blogg i stället. Jag är trött på mitt nuvarande format, det är för jobbigt att uppdatera och fixa och därför blir det inte av. Inte för att jag skulle ha så mycket att säga heller, men med snart 10 års dagboksarkiv som ofta åtevänds till inser jag att det är roligt att ha skrivit även om det inte alltid är roligt att skriva.

Och jag tycker om dina materialistiska betraktelser, sluta inte med dem!

Vi har förresten en flaska Blossa hemma. Glögg nån gång före jul?

maria said...

Tack och joo, gärna glögg! :)

enola said...

Du gör det med en ära, om än sporadiskt så gillar jag att komma hit och kolla det tappra heminredningsarbetet, funderingar om allt och inget som du skriver så bra om!

maria said...

alltså... min avsikt med inlägget var nog inte att fiska efter beröm, men tack ändå!:) Snarare menade jag att jag nog inte har så mycket att säga att jag nödvändigtvis behöver en TILL blogg när jag inte ens hinner och orkar med den jag redan har, men oh, vad det skulle vara roligt med lite omväxling nu...