Friday, November 21, 2008

modeblogg?



Igår köpte jag något så exotiskt som en tröja. Och det var inte ens någon cool och dyr märkeströja, utan en helt vanlig basictröja från HM. Jag var tveksam, för dels kändes det väldigt retro på nåt sätt och dels så var den randig (randigt= jättefint på alla andra, konstigt och utklätt på mig). Hela ordet känns lite gammaldags och främmande. Idag har jag den på mig och tycker att det känns som det mest geniala plagg någon har fått för sig att uppfinna. Jag brukar ju annars framhålla koftan som det enda tänkbara plagget vintertid (och ofta även sommartid), men nu älskar jag min nya tröja: den är mjuk och följsam och jätteskön, och inte alls för varm som jag trodde den skulle bli. Den är alldeles lämpligt varm och utan något extra skärp eller knappar eller något som fladdrar och trasslar sig. Jag kan inte fatta att jag har levt utan detta plagg i alla dessa år. Så nu känner jag mig lätt nyfrälst och samtidigt nästan lite indignerad: har folk använt tröjor hela den här tiden och liksom inte sagt nåt? Är det snällt?

1 kommentarer:

Anonymous said...

Nu måste vi väl lära dig det hemliga handslaget också? :)