Wednesday, June 11, 2008

you know me, I'm an introverted excavator

Det händer inte så mycket; jag har jordgubbsfläckar på tangentbordet och det har plötsligt blivit kallt. Ibland regnar det cirka sju strategiska droppar på min katt så att hon ska komma hem när hon har rymt. Kosmos står på min sida out of pure pity för att jag är världens sämsta matte och potentiell förälder. Det är fest att vara katt när det är bara hon och jag hemma. Då upptäcker vi världen. Husse är sträng och lite ängslig, jag är hejbara-inkompetent och slapp. Jag har anammat min farmors inställning från när hon försökte hålla styr på sina fyra äldsta barn som var små samtidigt: så länge ingen blir slagen med en yxa i bakhuvudet är det en bra dag.

Det blev ingen vindsurfing i helgen, det var för kallt och blåsigt. Och innan någon besserwisser invänder att vind rent objektivt sett är en förutsättning för vindsurfing, så vill jag förekomma er med att säga: NEJ, inte när jag är med. Jag vill surfa nästan omärkligt sakta rakt fram på grunt vatten. Går det för snabbt blir jag nämligen tvungen att kasta mig av. Så är det bara. Det är f.ö. min standardmetod för att hantera alla former av trilskande fortskaffningsmedel, oavsett om det gäller envisa ponnysar eller att lära sig cykla. Den impulsen förklarar också varför jag inte är en särskilt lyckad bilförare, tror jag.

Anyway, surfprojektet blev uppskjutet på obestämd framtid. Jag simmade inte ens, men nu har jag åtminstone tantdoppat mig snabbt (oh, the indignity). Det blev inte någon ponny heller. Hästhagen fanns kvar och var bebodd, men min ponny är försvunnen! (Prickig korv? Vet inte). Däremot såg jag Highland cows på bara någon meters håll, vilket var mer än jag lyckades med under en hel månad i Skottland. De var fina, men det är inte riktigt samma sak. På söndag hälsade vi på hos N:s kusin A. och hennes man och coola kids. Yet another tant-moment för min del, de var särdeles frekvent förekommande denna helg. Vad säger man riktigt åt folks kids utan att framstå som en idiot?

På jobbet är det bara J. och jag för andra veckan nu, det är mycket stillsamt och vi låtsas att vi bara sommarjobbar där och inte kunde bry oss mindre. Alla konstiga och/eller jobbiga önskemål arkiveras i mappen "Privat". So don't even bother.

0 kommentarer: